JAK ZVĚTŠIT DOLOŽNOST NA OBYTNÉM VOZE

Máme řešení pro větší užitečné zatížení i na Light i Heavy Chassis

Už nemusíte počítat každý kilogram – zabalte si do obytného vozu vše, co potřebujete.

Řešením je dodatečné vzduchové odpružení Eurochassis pro vozidla s motory Fiat Ducato, Peugeot Boxer nebo Citroën Jumper.

Pro lehké i těžké podvozky je nově k dispozici rozšíření zatížení, která výrazně usnadňuje situaci majitelům často přetížených vozidel. Systém AirLift Maxi vždy obsahuje certifikát pro zvýšení maximální přípustné hmotnosti pro Fiat Ducato a vozidla s evropským podvozkem.

Podle typu podvozku lze zvýšit celkovou hmotnost až na 4 400 kg – u ALKO dokonce až na 4 700 kg.

1. KROK: ZKONTROLUJTE MOŽNOST NAVÝŠENÍ

Montáž dvouokruhového vzduchového odpružení AirLift Maxi na zadní nápravu výrazně zvyšuje komfort jízdy, bezpečnost a zároveň umožňuje navýšit zatížení vozidla.

Tento systém lze dodatečně instalovat na všechny modely Fiat Ducato X250 a X290 (od roku 2006), stejně jako na vozy Citroën Jumper a Peugeot Boxer se stejnou konstrukcí a listovými pružinami.

Jaké možnosti navýšení hmotnosti jsou u vašeho vozu dostupné, zjistíte snadno – stačí se podívat na typový štítek v motorovém prostoru.

  • Zkontrolujte možnosti zatížení Eurochassis ve sloupci "Verze" (VERSIONE). Pokud je uvedeno A, B, C nebo G , lze celkovou hmotnost vozidla zvýšit na 4 090 kg . Tento typ podvozku se nazývá lehký podvozek.
  • Pokud je ve sloupku D , jedná se o těžký nebo maxi podvozek. Zde je možné zvýšit celkovou hmotnost na 4 700 kg .
  • Pokud je na typovém štítku vyraženo kódové písmeno F , lze zatížení zvýšit na 3 100 kg .

KONTROLNÍ SEZNAM ZDA JE MOŽNÉ ZVÝŠENÍ ZATÍŽENÍ NA EUROCHASSIS VYROBENÉM V ROCE 2006 A POZDĚJI

Modernizace Fiat Ducato (Citroen Jumper/Peugeot Boxer) vždy vyžaduje dodatečnou montáž pomocného vzduchového odpružení Linnepe AirLift Maxi.

1) ZADNÍ NÁPRAVA S LISTOVÝMI PRUŽINAMI

Má vozidlo zadní nápravu s listovými pružinami? Upozornění: Zadní nápravu není možné dodatečně vybavit odpružením torzní tyčí .

2) IDENTIFIKAČNÍ ŠTÍTEK VOZIDLA

Pomocí písmene kódu na typovém štítku (sloupec: Versione) zkontrolujte, jakou variantu podvozku má vaše vozidlo.

3) KONTROLA ZATÍŽENÍ NÁPRAV

1 a 2 na identifikačním štítku

4) SROVNÁNÍ S NAKLÁDACÍM PROSTOREM

V tabulce nosnosti se můžete podívat, jaké jsou možnosti zvýšení zatížení zadní nápravy a celkové hmotnosti.

5) ODPOVÍDAJÍCÍ KOMBINACI KOLA/PNEUMATIKY

Pro zatížení zadní nápravy lehkého podvozku (A,B,C,G) musí mít kombinace kolo/pneumatika nosnost 1 120 kg. Těžký podvozek (D) vyžaduje minimálně 1300 kg. Pro schválení TÜV je nutný doklad o nosnosti ráfku a pneumatiky. Přípustné zatížení nápravy vozidla nesmí být větší než dvojnásobek kombinace kolo/pneumatika.

Pokud jsou všechny výše uvedené body správné, můžete pomocí tabulky zkontrolovat maximální nosnost vašeho vozidla.

Přehled možností nosnosti pro Eurochassis od modelového roku 2006

2. KROK: DODATEČNÁ MONTÁŽ PŘÍDAVNÉHO VZDUCHOVÉHO ODPRUŽENÍ AIRLIFT MAXI

Vzduchové odpružení Linnepe AirLift Maxi se montuje vedle originálního listového pera na zadní nápravě vozidel Fiat Ducato.

Instalaci by měla provádět specializovaná firma, aby bylo zajištěno správné fungování a bezpečnost systému.

Dodávka obsahuje kompletní sadu všech potřebných dílů – vzduchový systém, montážní materiál, držáky i vzduchová vedení. Stačí jen namontovat a vyrazit na cestu s větším pohodlím i nosností.

VÝHODY PŘÍDAVNÉHO VZDUCHOVÉHO ODPRUŽENÍ

Přizpůsobte si jízdu podle aktuální situace

Díky systému AirLift Maxi si může řidič snadno upravit tlak ve vzduchových komorách a tím přizpůsobit chování podvozku aktuálním podmínkám na silnici.

Dvoukruhový systém AirLift Maxi přenáší hlavní zatížení ze zadní nápravy a zároveň efektivně tlumí tvrdé rázy od vozovky. Výrazně tak zvyšuje jízdní komfort, zejména na nerovných cestách.

Další výhoda: Pokud dojde k poklesu zadní části vozidla kvůli těžkému nákladu, systém umožní jej dorovnat – zvýšením tlaku ve vzduchových měchách se zadní část zvedne a obytný vůz je opět ve vodorovné poloze.

CHYTRÉ ŘÍZENÍ TLAKU PRO VYVÁŽENOU JÍZDU

Systém AirLift Maxi pro Fiat Ducato (od roku 2006) a obdobná vozidla s Euro podvozkem je dvouokruhový systém. V kokpitu je umístěn ovládací panel se dvěma tlakoměry, díky kterému lze každý vzduchový měch plnit samostatně a nastavit různé tlaky.

To je ideální například při nerovnoměrném zatížení – snadno tak vyrovnáte náklon vozidla. Navíc se zlepšuje i jízdní stabilita, protože systém aktivně reaguje na změny zatížení a vyrovnává chování podvozku.

BALENÍ AIRLIFT MAXI

  • 2 okruhový systém
  • 12V kompresor
  • Firestone dvojitý měch 6 palců nebo 8 palců
  • max. nosnost: 2,5t
  • včetně hodnotící zprávy

PRO TĚŽKÁ VOZIDLA S JEDNODUCHÝMI A DVOJITÝMI PNEUMATIKAMI

Potřebujete trochu "víc pružiny"? Linnepe nabízí systém AirLift Maxi, který zajišťuje maximální jízdní komfort a bezpečnost za dostupnou cenu.

Vysoce kvalitní systémy AirLift Maxi jsou dostupné ve variantách s 6palcovými nebo 8palcovými vzduchovými měchy. Díky jejich vysokému objemu se pružiny ani při plném odlehčení nezkroutí a zůstávají stabilní.

Systém se dvěma manometry a kompresorem je ideální pro obytné vozy s celkovou hmotností až 7 500 kg. AirLift Maxi unese až 2,5 tuny na jeden měch, takže zvládne i ty nejnáročnější podmínky – opravdový silák mezi vzduchovými odpruženími.

PŘEHLED VÝHOD

  • Zvýšená bezpečnost jízdy
  • Optimalizovaný jízdní komfort
  • Měkčí odpružení
  • Vylepšené chování při řízení
  • Sériová podpora pružin
  • Individuální nastavení zadní úrovně
  • Vyrovnání šikmé polohy při nerovnoměrném zatížení
  • Snížení citlivosti bočního větru
  • Lepší rozložení zatížení náprav
  • Zlepšení trakce na předních kolech s pohonem předních kol
  • Možnost upgradu pro téměř všechny Eurochassis
  • Snadná montáž: nevyžaduje žádné svařovací úpravy podvozku
jQuery Tlačítko na začiatok by William from Wpromotions.eu